Edukacijos Žemaičių dailės muziejuje

KVEPIANTYS KUNIGAIKŠTIENĖS MARIJOS PYRAGAI (11 - 12 kl. ir suaugusiųjų grupėms). Vadovė pasipuošusi XIX a. kostiumu pristato to meto dvarininkų gyvenimo būdą, Oginskių rūmų ir giminės istoriją bei populiarias maisto, aprangos, interjero madas, etiketo subtilybes.

ŽEMAITUKĄ BALNOJAU - Į DVARĄ JOJAU (1-8 kl.) * Muziejin inkė supažindins su eksponatais, kuriuose aptinkama arklio simbolika, su tautosakos paveldu. Sužinosite, kad 1883 m. Plungėje, M. Oginskio dvare, įsteigtas pirmasis žemaitukų žirgynas, kurio tikslas buvo atgaivinti ir populiarinti šią žirgų veislę.

KAS MES? NUO AKMENS AMŽIAUS IKI KURŠIŲ GENTIES (1-8 kl.) *. Vadovė pasipuošusi kuršiškais drabužiais papasakos apie krašto istoriją, parodys verpimo ir audimo amatus, atkurtus darbo įrankius ir t.t. Užsiėmime kalbama apie senovės žmonių gyvenimą ir pasaulėjautą. Praktinė dalis – amuletų gamyba.

SVEČIUOSE PAS M. K. ČIURLIONĮ (1-12 kl.) *. Įvairios istorijos apie M. K. Čiurlionį laukia teorinėje dalyje, o praktinėje – dailininko darbų motyvais gaminsite erdvinį 3D atviruką.

DIRBTUVĖLĖS „KAS YRA HERBAS? PASIGAMINK PLUNGĖS HERBĄ PATS“ (1-12 kl.Edukacijos dalyviai susipažins su Lietuvos valstybingumo istorija per valdovų ženklus - heraldiką. Dalyviams bus demonstruojami Lietuvos didikų, miestų, valstybių herbų pavyzdžiai, o istorinis pasakojimas nukels į šarvuotų riterių laikus. Užsiėmimo metu bus pristatoma Europos heraldikos istorija ir herbo sudarymo pagrindai. Praktinėje dalyje kiekvienas dalyvis pats pasigamins Plungės miesto herbą - magnetą, kuris taps puikiu suvenyru.

ARISTOKRATIŠKOJO DEKORO ISTORIJA (1-12 kl.) *. XIX a. Europos ir Lietuvos dvarų interjeras, stilistika ir tendencijos bei praktinis patyrimas edukacijos metu, kur dalyviai turės galimybę pasigaminti dekoratyvų elementą – eglutės žaisliuką, velykinį Faberge prototipą, ar knygos skirtuką.

ARCHITEKTŪRA PAGAL KARLĄ LORENCĄ (1-7 kl.) *. Sužinosite, kuo išskirtinės iš Vokietijos kilusio architekto Karlo Lorenco XIX a. projektuotų pastatų, tarp jų ir Plungės rūmai, architektūros ypatybės, kokia jų paskirtis. Praktinėje dalyje mokiniai galės pabūti restauratoriais – pasirinkę tam tikrą formelę, pritaikytą gipso lipdiniams, turės galimybę iš gipso išlieti salės puošybos elementą (stilizuotą augalą ar kt.) ir juo parsivežę papuošti namus.

MATINÉE MYKOLO OGINSKIO RŪMUOSE. Matinée metu apžiūrėsite rūmų interjerą, išgirsite apie aukštuomenės gyvenimo subtilybes, išmėginsite damoms ir džentelmenams skirtus užsiėmimus rūmuose ir parke, o poilsio metu prisėsite prie XIX a. stiliumi paruošto stalo.

PIEŠIU GENEALOGINĮ MEDĮ PAGAL OGINSKIŲ ŠEIMOS MODELĮ (1-7 kl.). Tai trumpos istorijos su įdomiais faktais apie genealogijos istoriją. Praktinėje dalyje moksleiviai piešia savo šeimos genealoginį medį, kuris atskleidžia, kokie genai dominuoja šeimoje!

PONŲ RŪMŲ LAISVALAIKOS (1-12 kl.) *. Pristatoma dvarininkų laisvalaikio istorija, žinomų žaidimų ir užsiėmimų istorija. Kitoje dalyje - praktinis aristokratiškų žaidimų išmėginimas: kortos (lošimų istorija), siuvinėjimas (nosinaitės istorija ir neverbalinė komunikacija); atviruko gaminimas gratažo technika (supažindiname su art deco stiliumi, korespondencijos istorija); vėduoklių gamyba (vėduoklės istorija, neverbalinės komunikacijos etiketas); kroketas (vyksta lauke). Kiekviena praktinė veikla pasirinktina atskirai, atsižvelgiant į amžiaus grupę.

* pagal Kultūros paso programą.